הרמטכ"ל: "יש לנו אינטרס שעזה לא תקרוס כלכלית"

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "יש לנו אינטרס שעזה לא תקרוס כלכלית"

    ביום עיון שנערך היום, פרש הרמטכ"ל את חמשת האיומים הבטחוניים המשמעותיים ביותר שיש על ישראל מנקודת מבטו: החזית הלבנונית, הסורית, טרור ביו"ש, טרור בעזה והתבססות דעאש בסיני

    הלווית מחבלים בעזה | אילוסטרציה
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום עיון שהתקיים היום לזכרו של הרמטכ"ל רב אלוף אמנון ליפקין שחק ז"ל, דיבר הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט על אתגרי צה"ל בשנת השבעים למדינה "האתגר של צה"ל וייעדו להגן על המדינה מיום קומה, למעשה לא השתנה" אמר הרמטכ"ל ופירט את חמשת האיומים אותם הוא רואה לנגד עיניו.

    "1. האיום הראשון הוא החזית הלבנונית עם חסות אירנית. חיזבללה עבר שינוי בשנים האחרונות ממגן לבנון למוצב איראני קדמי שאיבד 2,000 מלוחמיו ורכש מיומנות בקרב והאיום המשמעותי ביותר כיום לשנה הקרובה הוא חיזבאללה".

    "2. החזית השניה היא החזית הסורית. אמנם יש כיווץ במדינה האיסלמית אבל אנחנו נראה עוד שנים רבות את כל הארגונים הללו בשטח ולכן אנחנו עושים מאמצים רבים כדי למנוע התבססות שיעית בסוריה. בסוף התבססות כזו תהיה מבשר רע בעיני כולם".

    "האיום השלישי הוא הפלסטינאים והנעשה בתחומי יהודה ושומרון. כאן נעשה מאמץ להפריד בין האוכלוסיה השקטה והשואפת לפרנסה לבין העוסקים בטרור".

    "4. הנושא המטריד ביותר בימים אלו היא רצועת עזה עם אחוזי אבטלה גבוהים ביותר. נמשיך להשמיד את התת קרקע וזה מביא לארגונים רצון לפגוע בישראל. מחד יש פריחה ביישובי העוטף ומאידך נורו בתקופה האחרונה 40 רקטות והדבר שלא נכון לעשותו הוא להגיב בעצמה חזקה מידי ולא צריך למהר ולעשות את הפעולה הכי קשה. בכל פעם שתקפנו יעד של החמאס זה היה משהו איכותי ויחד עם זה יש לנו עניין ואינטרס שלא יגיעו לקריסה כלכלית ברצועת עזה. כל האיומים הללו יכולים להביא להסלמה מהירה מאירוע נקודתי וזה מחייב הערכות נכונה ולכך אנו נערכים".

    "5. התבססות דאע"ש בסיני. אנחנו עוקבים אחר כל הפעילות הזו ושיתוף הפעולה שלנו מול האמריקנים בכל הגזרות ועם והרוסים בגיזרה הצפונית, מביא לזה שאנחנו מפעילים כח במקומות בהם פרוס הצבא הרוסי ורק שיתוף הפעולה עם מדינות אלו תורם את חלקו".

    הרמטכ"ל דיבר גם על גיוס ועל הנתון שהגיוס כיום עומד על 67 אחוזים באוכלוסיה היהודית ולמעשה רק 53 אחוז מגיעים לקצה.



    0 תגובות